Opvang

Opvang voor schooltijd

Op de Flevoparkschool is er een opvang voor schooltijd speciaal voor ouders die allebei werken. Vanaf 07.30 uur kan uw kind worden opgevangen op school. De kosten bedragen € 1,50 per keer. Juf Fatima, coördinator van de tussenschoolse opvang, regelt ook de voorschoolse opvang

Tussenschoolse opvang / overblijf

Veel scholen zijn de afgelopen jaren overgegaan op een continurooster. Bij ons op school is onderzoek gedaan. De meeste ouders en ook wijzelf kiezen bewust niet voor een continurooster. In de praktijk blijkt dat een continurooster te veel vraagt van de kinderen en de leerkrachten, omdat ze tussen de middag snel hun broodje op moeten eten en onvoldoende kunnen ontspannen. ‘s Middags zijn zowel de kinderen als de leerkrachten te moe en kunnen zij zich onvoldoende concentreren wat vervolgens de resultaten negatief beïnvloedt.

Uiteraard kunnen de kinderen gebruik maken van de tussenschoolse opvang. Een team van bekwame ouders staat elke dag (behalve de woensdag) klaar.

De kosten zijn € 1,- per kind per keer dat het overblijft. Vanaf het derde kind is het gratis. Dus u betaalt altijd maar maximaal € 2,- per dag. Woont u verder dan het Muiderpoortstation, de Zeeburgerdijk, de Schellingwouderbrug  en de Amstelkade, dan betaalt u altijd maar voor één kind.

Naschoolse activiteiten

Op school kunnen de kinderen deelnemen aan naschoolse activiteiten. Diverse activiteiten worden aangeboden voor de kinderen van de groepen 1 t/m 8. De activiteiten zijn van 15.30 tot 16.30 uur en op woensdag van 12.15 tot 13.15 uur.

We bieden activiteiten aan zoals: hockey, koken, schaken, voetbal, techniek, basketbal, judo, kleuterracketsport, fashion, yoga, fitness. Mensen van buiten de school geven de lessen.

Hiervoor geldt een eigen bijdrage van 10 euro per blok. Voor ouders met een stadspas blijven de activiteiten wel gratis. Meer informatie ontvangt u op het moment dat wij met de activiteiten gaan starten. De activiteiten worden uitgevoerd door de Talententent. Inschrijven gaat via hun site. U krijgt alle informatie tijdig door via de ouderapp. Ook hangen er posters op school.

De link naar de Talententent: https://talententent.nl/talententent-overzicht/
Voor alleen de activiteiten op de  Flevoparkschool klikt u links op het blokje voor FLEVOPARKSCHOOL

Voorschool Partou (VVE)

De Flevoparkscool werkt intensief samen met Partou. Wij zijn blij met 2 voorschool groepen bij ons in huis. Kinderen kunnen in ons gebouw eenvoudig doorschuiven naar groep 1. Soms gaan ze daar al even kijken. De leidsters en de kleuerjuffen werken onderling heel goed samen. De Partou medewerkers draaien zelfs af en toe mee in de kleuterklassen. Dit alles om de kinderen zo goed mogelijk te begeleiden. Klik op deze link voor meer informatie:

Buitenschoolse opvang bij Partou (BSO)

Wat is er fijner voor je kind dan na een schooldag relaxen met vriendjes? Dat kan op de buitenschoolse opvang van Partou. De kinderen gaan met een boswachter de natuur in, spelen een spannend spel, maken samen muziek of gaan lekker sporten. Even bijkomen met een boekje, kan natuurlijk ook. Met de speciale Mijn Partou app ontvang je foto’s en berichtjes over wat je kind beleeft op de bso.

Ook tijdens de schoolvakanties en op studiedagen verzorgt Partou opvang. Er is dan altijd iets extra’s te beleven. Zoals een bezoekje aan Artis, spelen in het Oosterpark, naar de kinderboerderij of een gezellig filmmiddagje met zelfgemaakte popcorn.

We werken al jaren prettig samen. De pedagogische visie van Partou sluit goed aan bij ons onderwijs. De BSO ligt dichtbij onze school en de medewerkers van de bso halen de kinderen na schooltijd lopend op.

Partou BSO Balistraat 79