Ouderkamer

De Flevoparkschool beschikt over een mooie en toegankelijke ouderkamer waar alle ouders van harte welkom zijn. Hier worden verschillende activiteiten en koffieochtenden georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn:

• Nederlandse les

Vindt u het moeilijk om een KOL (kind-ouder-leerkracht) gesprek te voeren met een leerkracht of een gesprek bij de dokter? Wilt u uw woordenschat uitbreiden? We starten weer een cursus Taal en Ouderbetrokkenheid. De cursus duurt 1 jaar en is tweemaal per week. Ouders leren de Nederlandse taal steeds beter. Daarnaast worden er activiteiten besproken die ouders met hun kinderen thuis kunnen doen.

• Themaochtenden

Op deze ochtend organiseren wij ook themaochtenden met onderwerpen zoals pesten, wat kun je er als ouder aan doen? Grenzen stellen, hoe doe je dat? Waarom gebruiken we in school LOGO 3000? Wat kunt u thuis doen om uw kind te helpen met taal? En waarom is dit zo belangrijk? Hoe ga je om  met je puberende kind?

• Verteltassen

Een Verteltas is een prachtig versierde tas waar materiaal in zit waarmee ouders hun kind kunnen helpen met de Nederlandse taal. Iedere Verteltas heeft een ander thema. In de Verteltas zit: een prentenboek, cd waarop het boek is ingesproken, een boek over het thema, werkjes en spelletjes over het thema, knuffels, speelgoed, verkleedkleren en nog veel meer.